;
sponsorpix

Sponsoreret artikel

Flere virksomheder anvender e-mailmarketing

Flere og flere virksomheder har større fokus på e-mailmarketing, selvom e-mailmarketing ikke er nogen ny og innovativ digital kanal. E-mails har været en del af mange menneskers dagligdag igennem flere årtier. Dog er dette stadig en af de mest anvendte onlinemarkedsføringskanaler i dag. Men hvorfor er e-mailmarketing så vigtig?

Vi lever i dag i en digitaliseret verden, hvor potentielle kunder har mulighed for at finde præcis de produkter og services, de vil, forholdsvist let. Konkurrencen på det online marked er stor, og derfor er det virkelig vigtigt at kunne sende personlige mails på baggrund af den adfærd, som kunderne viser.

Fordelen ved email marketing er, at når kunden åbner et nyhedsbrev fra din virksomhed, har du kundens fulde opmærksomhed. Der er langt større konkurrence inden for reklamer på Facebook og andre hjemmesider, da kunderne bliver bombarderet med informationer. Med e-mailmarketing kan du tilrettelægge din markedsføring efter kundens behov og på den måde øge konverteringer i din virksomhed.

Derudover kan e-mailmarketing automatiseres, så du ikke behøver manuelt at sende mails ud hver dag. Du kan automatisere din e-mailmarketing, så du rammer de rigtige leads på de rigtige tidspunkter. Det kan blandt andet være igennem en velkomstmail, der fortæller om din virksomhed og jeres værdier.

Derfor bør du anvende e-mailmarketing

Ved at benytte sig af e-mailmarketing har du et talerør direkte til din kernemålgruppe. De fleste, der skriver sig op til dit nyhedsbrev, gør det, fordi de er interesserede i, hvad din virksomhed har at tilbyde. Derfor er disse kunder især vigtige for dig og din markedsføring. Ved korrekt anvendelse af e-mailmarketing kan du få disse kunder til at konvertere endnu mere. E-mailmarketing har nemlig en meget større ROI end mange andre digitale kanaler. Derudover er e-mailmarketing også meget billigere end andre PPC-kanaler.

Stort set alle kan få gavn af e-mailmarketing, og derfor er det vigtigt for dig at undersøge, hvad der skaber værdi for dine kunder. E-mailmarketing kan være med til at skabe leads, øge top-of-mind awareness, øge omsætning og meget mere. Derfor er det yderst relevant for dig og din virksomhed.

Content er essentielt for succesfuld e-mailmarketing

Når du bruger e-mailmarketing, er content essentielt. Tænk over, om dine kunder har brug for e-mails med mere tekst fremfor billeder og omvendt. Det handler nemlig om at gøre kunderejsen endnu bedre for dine kunder. Content er vigtigt i stort set al markedsføring, da det specielt er her, du kan gøre en forskel i forhold til dine konkurrenter. Med den store konkurrence inden for onlinemarkedsføring er det vigtigt at skabe unikt og relevant content.

Et par gode råd til din e-mailmarketing er at bruge humor i dine mails. Humor fanger de fleste modtagere og kan være med til, at flere åbner dine mails. Derudover bør emnelinjen være unik, da det er det første, dine kunder ser. Prøv så vidt muligt også at undlade videoer, da de fylder for meget. Er videoen nødvendig, kan man med fordel linke til videoen i stedet for.