Andersheide

Finansfolk behøver ikke at tænke på eftermælet. De får ikke noget

For nylig gik Per Villum Hansen bort. Formentlig sin generations mest visionære finansmand. Før andre ser han idéen i en virksomhed, der ikke er dedikeret til forsikring, bank eller pension, men til kunder, der går gennem livet og får behov for rådgivning og ydelser. Også kendt som et finansielt supermarked – mange år senere. Per…

MartinWiesener1

Ny Home-topchef vil vinde markedsandele og knytte tættere bånd til Danske Bank

Boligmarkedet bliver ved med at være rødglødende, og festen ser ikke ud til at stoppe lige foreløbig. Tal fra Boligsiden viser således, at antallet af solgte boliger steg med 11 pct. fra 2023 til 2024, og for januar i år blev det samlede boligsalg øget med 29 pct. sammenlignet med samme måned sidste år. Dermed…

Lars-Mikkelgaard_1816_cropped2

Trods uro og fejlinvesteringer understreger afgående Sydbank-formand bankens selvstændighed

Gennem et årti har han stået i spidsen for en gennemgribende transformation af en af landets største banker. Men om lidt sættes der et endegyldigt punktum for karrieren. Efter 10 år på posten som formand for Sydbank har nu 70-årige Lars Mikkelgaard-Jensen, der har en fortid som topchef i IBM Danmark, valgt ikke at genopstille…

skødtnet

SDC-formand snød banksektoren og de øvrige datacentraler med superdeal

Der skal en storstilet konsolidering af de danske bank-datacentraler til. Sådan har det lydt fra eksperter, bankdirektører og sågar Nationalbanken i årevis. Selv i de seneste år var det en udbredt forventning, at man hos Bankdata eller BEC på et tidspunkt ville kunne samle datacentralen SDC op til en god pris. Derfor var det et…

vivianbyrholt

Mesterlig krisekommunikation fra Nordnet, mens Nordea kommer med pinlig undskyldning

Fejl sker. Nogle gange mere almindelige og nogle gange rigtig alvorlige. Sagernes betydning for virksomhederne defineres ofte af organisationens evne til at krisekommunikere med omverdenen, kunderne og medierne. En dygtig kommunikationsstrategi kan for så vidt vende en fejl til noget positivt, mens en dårlig kan skade brandet og perceptionen af virksomheden ganske voldsomt. I de…

NNIT web2

Ugens taber: Ny skuffelse fra Novos it-selskab

Ny skuffelse fra Novos it-selskab Livet som børsnoteret selskab har ikke just været en dans på roser for Novo Nordisks tidligere it-selskab NNIT. Især det sidste år er tingene dog kørt helt af sporet, og da selskabet i denne uge sendte et skuffende regnskab på gaden, var reaktionen fra aktiemarkedet nådesløs. Kursen styrtdykkede med næsten…

dankortet

Ugens tabere: En gevaldig bet til Dankortet – Har den snu erhvervsmand fejlæst markedet?

En gevaldig bet til Dankortet Ikke mange opdagede det, men onsdag denne uge udkom en for betalingsmarkedet noget skelsættende rapport fra Nationalbanken. Den kortlægger, at betalinger med mobiltelefoner går så voldsomt frem i Danmark, at de internationale betalingskort fra Visa og Mastercard i de seneste år er blevet anvendt mere end Dankort, som ellers siden…

Kultur

10. april 2025

Hvorfor er vi på arbejdspladsen?

En ny ledelsesbog sætter fokus på de store temaer i arbejdslivet: Hvorfor bliver vi hængende på arbejdspladsen, og hvad er det, der ikke får os til at lukke ned og gå hjem? Første del handler om fundamentet for, at vi skulle blive hængende. Det handler først og fremmest om håb. Bogen leverer varen og får fem

Kultur

03. april 2025

Grundig analyse afdækker Ruslands militære kapaciteter i en krigstid

Den russiske invasion af Ukraine i 2022 har haft vidtrækkende konsekvenser, ikke blot for Ukraine, men også for den globale sikkerhedspolitik. Rusland i krig er en grundig og videnskabeligt funderet analyse af Ruslands strategiske ambitioner, militære evner og de implikationer, som krigen har haft for Danmark og NAT

Kultur

27. marts 2025

En beretning fra klimakampens skyttegrav

Ny bog er en velskrevet og provokerende beretning om hykleriet, der desværre er en del af klimakampen. Den får fem stjerner af InsideBusiness' anmelder.

Kultur

20. marts 2025

Sådan gør man personlig kundeservice helt unik

Bogen "Unreasonable Hospitality" handler om, hvorfor det er værdifuldt at give mennesker dybt meningsfulde og personlige oplevelser. Det handler om at gå fra transaktionelle interaktioner til virkelig at se mennesker og gøre sig umage for at overgå deres forventninger. Og det handler om, hvorfor det er god forretni
Vis flere artikler