;

Sponsoreret artikel

Vælg det rigtige Shopify theme til din webshop!

Har du valgt, at din webshop skal køre på en Shopify løsning? Så kender du måske allerede til de mange valgmuligheder, man som e-commerce manager har, når der skal vælges mellem Shopify themes. Der kan være rigtigt mange themes at vælge imellem, og ofte er det svært at gennemskue, hvad man skal kigge efter.

I den forbindelse vil dagens skriv kredse omkring valget af det rette Shopify theme til din webshop.

Hvad indebærer et godt Shopify theme?

Det er noget nær umuligt at komme med et entydigt svar på, hvad et godt Shopify theme indebærer. Det afhænger meget af din forretning samt de behov, som du måtte have. Sælger du eksempelvis tøj, så vil det højst sandsynligt være vigtigt, at dine besøgende kan filtrere imellem størrelser, farver og mærker. Sælger du omvendt mange pakketilbud, så er det vigtigt, at du kan give kunden mulighed for at sammensætte sin egen pakke på produktniveau.

Vi vil derfor gerne vende spørgsmålet om; hvad har du brug for, før et givent Shopify theme kan kategoriseres som værende godt?

Her kan du med fordel stille dig selv følgende spørgsmål, så du på den måde indsnævrer de mange forskellige valgmuligheder, der i dag findes på markedet.

  • Har din forretning brug for, at et givent Shopify theme har nogle specielle funktionaliteter?
  • Skal det nye theme kunne noget specielt på mobilversionen?
  • Hvor hurtigt ønsker I, at det nye Shopify theme skal være? (Her er det meget vigtigt, at I tænker langsigtet og vælger et theme, der ikke tynger sidens hastighed)
  • Kan der (tilnærmelsesvist let) rettes i themet?

Ovenstående kan være med til at pege dig i den rigtige retning. Du kommer dog ikke udenom at skulle se demoer på en masse Shopify themes, før du får valgt det rette. Her er det også vigtigt at understrege, at demoer kan se markant anderledes ud, når først du får installeret dit nye theme på sin webshop.

Et Shopify theme kan være et godt fundament

Mange vælger et Shopify theme som et fundament for fremtidig udvikling. Med andre ord bliver et theme valgt med henblik på at udvikle videre på det. Det kan eksempelvis være, at du ønsker nogle specifikke ikoner eller lignende på produktsiden. Dette vil en programmør ofte kunne kode sig ud af, så du bibeholder det overordnede Shopify theme men med små justeringer.

Det er ofte en billigere løsning, end hvis du skal have en customized Shopify løsning.

Vil du vide mere om dine muligheder med en Shopify webshop, så anbefales det at hive fat i et Shopify bureau som Grafikr.dk. Her får du kyndig vejledning med de spørgsmål, som du måtte have. Et Shopify bureau har typisk været med inde over et hav af projekter, og har derfor set de fejl og mangler, som du bør undgå i din forretning. Det kan derfor være ganske lærerigt at benytte sig af et Shopify bureau, uanset om du ønsker en Shopify webshop med et standard theme, eller du ønsker at customize hele din digitale butik.

Billedmateriale gør den store forskel

Content på en hjemmeside i form af billedmaterialet er her, hvor flotte webshops skiller sig ud. Ofte vil du se i demo-versionerne af de Shopify themes, som du overvejer, at der er brugt mange kræfter på billedmaterialet. Det er naturligvis med god grund, da det typisk er dét, som får webshops til at vælge et theme fremfor et andet.

Det er dog en god øvelse at huske på ovenstående, når du selv skal i luften med din egen webbutik. Gå ikke på kompromis med billedmaterialet.