;
pexels-photo-4132606

Sponsoreret artikel

Er Facebook-annoncering værd at bruge penge på?

Der findes rigtig mange måder at reklamere for sin forretning og sine produkter på. Ikke alle virksomheder har plads i budgettet til dem alle, hvorfor de er nødt til at være selektive. En af løsninger, der ofte bliver valgt, er at annoncere på sociale medier - herunder særligt Facebook.

Facebook er det største sociale medie i Danmark. Derfor har danske virksomheder også gode forudsætninger for at ramme deres potentielle kunder med deres reklamebudskaber på mediet. Men er det pengene værd for alle virksomheder?

Facebook-annoncering er givende for de fleste virksomheder

Det er svært at give et konkret svar på, om det er givende for en specifik virksomhed at annoncere på Facebook. Det afhænger nemlig af, hvilke parametre man vælger at måle på. F.eks. er det ikke alle, der har mulighed for at bruge Facebook som en kanal til direkte salg.

På trods af, at det er dét, der er målet for de fleste, der annoncerer på det sociale medie, er det ikke nødvendigvis målet for alle. Der er mange, der blot bruger Facebook (og andre sociale medier) til at skabe brand awareness og øge kendskabsgraden til deres produkter.

Af denne grund er Facebook annoncering også givende for langt de fleste virksomheder. For at sikre, at det ender med at være givende, er det dog nødvendigt, at man har en fast strategi at arbejde ud fra. Det betyder, at man fra start skal vide, hvad målet med annoncerne egentlig er.

Du bør ikke varetage din annoncering på Facebook selv

Man kan finde rigtig mange bureauer og freelancer i Danmark, der har speciale i at annoncere på Facebook. Alligevel er der mange, der overvejer om de skal gøre det selv. Det er især ejere af mindre virksomheder, der overvejer dette, da de dermed sparer pengene, der skulle være gået til bureauet eller freelanceren.

Det er dog et faktum, at du næppe selv vil kunne skabe de samme resultater på for dit annoncebudget, som en specialist kan. Derfor anbefales det bestemt at overlade arbejdet med at annoncere på sociale medier, herunder Facebook, til en erfaren specialist.

I og med, at en specialist kan få mere ud af dit annoncebudget, end du selv kan, er pengene godt givet ud. Vil du til at annoncere på Facebook og andre sociale medier, bør du derfor hyre en specialist. Det kan virke dyrere, men det viser sig hurtigt at være billigere, da du ikke spilder dine annoncekroner.