;
esi

Ny bog guider til at styrke innovationen i din virksomhed

Evnen til at innovere er evnen til at overleve. Det har de fleste virksomheder indset. Evnen til at forudse, til at udvikle nye forretningsmodeller, nye produkter, nye markeder, nye partnerskaber er afgørende i en verden, som forandres i stadig højere tempo, og hvor sigtbarheden er lav. Covid-19-pandemien har lært os det på den hårde måde….

varmluftsstrategi 1

Underholdende bog om topledernes idioti

En absolut underholdende bog om ledelse. Det er tydeligt at mærke, at forfatteren er standupkomiker med en djøf-baggrund. Det er en bog fyldt med skæve og særdeles kritiske vinkler på ledelse. Især i forhold til de ’idiotiske topledere’, som virksomhedernes øverste ledelser næsten konsekvent omtales. Ikke så frygtelig mange nuancer, men det første stykke tid…

The grit factor

Ledelse i forreste linje i en mandsdomineret virkelighed

Ordet ’grit’ på engelsk kan bedst oversættes med ’mod’, ’passion’ og/eller det mundrette ’ben i næsen’. Der findes nemlig ikke en direkte oversættelse på dansk. Og derfor er undertitlen en god rettesnor: ’Mod, resiliens og lederskab i den mest mandsdominerede organisation i verden’. Shannon Huffman Polson har et imponerende cv fra det amerikanske militær og…

pilen peger

Bog om ledelse fri for buzzwords

Bogen er skrevet af en ledelsesrådgiver og en topleder. Det giver en helt særlig dynamik. Kirsten Hvid-Hansen er partner og ledelsescoach i rådgivningsvirksomheden X+CO, mens Agnete Gersing er direktør for Herlev og Gentofte hospital og tidligere direktør for Konkurrencestyrelsen og senere Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Forfatterne har i mange år haft et samarbejde som henholdsvis ledelsescoach…

danske bestyrelser

Bestyrelsesbog skuffer

Hvem sidder i de danske bestyrelser, hvad motiverer dem, og hvad får virksomhederne egentlig ud af at have en bestyrelse? Det er interessante spørgsmål, som fortjener et svar. Navnlig fordi lovkravet, at aktieselskaber skal have en bestyrelse, kan omgås ved at nedsætte en såkaldt tantebestyrelse. Men hvad sker der, hvis man får eksterne folk ind,…

danskebankpix

Romkugler, kolonihaver og Danske Bank

Sættet ligner en ny sæson af ‘Broen’. Politistationerne i Malmø og København er byttet ud med en grillbar i Kødbyen og en husbåd i Sydhavnen. Lyssætning, lyd og billeder passer perfekt til en nordic noir-serie. I en sky af romkugler og andre tørkager går journalisterne i ‘Operation X’ på jagt. Måske kunne det hele i…

bjørnbøje

Bankdirektør advarer om konkurser i kulturindustrien og små virksomheder

Navnlig to erhvervsområder har haft en brutal nedtur og er efterhånden i en livstruende tilstand efter coronapandemiens indtog i dansk økonomi. Det er kultur, herunder sport, og flybranchen, hvor situationen er kritisk. Sådan ser billedet ud ifølge Nordeas sporing af danskernes kreditkortforbrug. Tallene viser nemlig, at danskernes forbrug på flyrejser faldt med 85 pct. i…

Kultur

04. marts 2021

Hvad kan vi lære af Europas bedste offentlige arbejdsplads?

’Hvad laver ledelsen, når medarbejderne bestemmer?’ er en letlæst og velskrevet bog om en af de mest succesfulde offentlige ledelseshistorier i nyere tid om Job-, Aktivitets- og Kompetencecentret (JAC).

Kultur

25. februar 2021

Sæt den rigtige pris og bliv konkurrencedygtig

Hvordan sætter man den rigtige pris for ens produkt? Hvorfor er der aldrig tilbud på en Porsche? Hvorfor ligger priserne på benzin tæt på hinanden? Det er spørgsmål, som bogen svarer på gennem teori og cases fra en lang række forskellige virksomheder.

Kultur

11. februar 2021

Knivskarp bog om ledelse skrevet af selfmade milliardær

’Du er leder, ikke coach’ har et råt og forfriskende budskab, der står klokkeklart og næsten skærende skarpt. Lederne skal indtage lederrollen i klassisk forstand og lægge coachrollen på hylden.

Kultur

04. februar 2021

Ny bog om Amazon rydder bordet. Bedste læseoplevelse i 2021

Den nye bog ’Invent & Wander, The Collected Writings of Jeff Bezos’ er en af de bedste læseoplevelser i år. Hvis du har den mindste smule interesse i strategi, forretningsudvikling og kundeoplevelser, skal du læse denne bog, lyder opfordringen fra InsideBusiness’ anmelder.
Vis flere artikler