;
Danske-Bank-in-society-HIGH-RES

Danske Banks generalforsamling er blevet en kolbøttefabrik

Det er blevet stadig sværere at tage Danske Banks generalforsamling seriøst. Og generalforsamlingen i 2020 må siges at være et absolut lavpunkt, når det gælder generalforsamlingen som platform til at levere valide budskaber – og præge banken med relevante input. Historisk set har der ellers været tre grupper af aktive aktionærer, der hver især har…

tryghovedhistorie (1)

Nu rejser Trygs bagland sig mod selskabets udskældte prisstigninger

Det er umiddelbart ganske svært at forene Trygs forretningspraksis med de værdier, som flere medlemmer af Tryghedsgruppens repræsentantskab er gået til valg på. Her lægges der for eksempel særlig vægt på, at Tryg vægter gennemsigtighed, herunder gennemsigtige priser højt. Men i disse dage arbejder Forbrugerombudsmanden med en sag, der er en udløber af en whistlebloweradvarsel…

3.2 Cyberangreb

Tidligere PET-chefer: Overvej at betale hackernes krav

Princippet om aldrig at forhandle med kriminelle klinger godt, men det holder sjældent i praksis. For når det kommer til hackerangreb, er den ubarmhjertige sandhed, at kriminalitet betaler sig. Der er nemlig ingen garanti for, at virksomheder, der bliver ofre for angreb med såkaldt ransomware, altid selv kan løse problemerne. Ved ransomwareangreb tager hackerne virksomhedens…

Karsten Dybvad web1

Kollerup, løsn dit greb om bankerne!

Når Danske Bank afholder den udskudte generalforsamling den 9. juni, burde den socialdemokratiske erhvervsminister, Simon Kollerup, sidde på forreste række. Han bestemmer i disse år langt mere end aktionærerne, der på sidelinjen blot er stemmekvæg. Også selv om statens minister ikke ejer en eneste aktie og dermed ikke har formel stemmeret. Danske Bank og bankerne…

Tryg, Direktionen, Tryg2017,

Forsikring: Finanstilsynet skyder forsvar for omstridt prispraksis ned

Prisstigninger til forsikringskunderne på under 5 pct. om året kan også være væsentlige. Derfor kan der være tilfælde, hvor de skal varsles over for forsikringskunderne. Sådan lyder meldingen nu fra Finanstilsynet over for InsideBusiness som svar på, om det er i orden, hvis et forsikringsselskab år efter år uden at varsle kunderne hæver priserne med…

Almbrand2

Her er de mest udsatte danske banker

Giftige lån til enkeltstående brancher og særlige virksomheder er den begmand, som kan ramme nogle banker hårdere end andre. I denne krise er det nemlig ikke ’the usual suspects’, landbrug og ejendomsbranchen, der står til at ramme visse banker så hårdt, at det kan være livstruende. I stedet er skyldnerne de hårdtramte virksomheder inden for…

dreamstime_xxl_119967009

Advarsel: Staten udbetaler for meget i hjælpepakker til små virksomheder

For blot en måned siden frygtede erhvervslivet konkurser i hobetal, fordi kompensationen ikke ville nå frem til virksomhederne i tide. Så åbnede regeringen pengesluserne på vid gab, og nu er balancen tippet den anden vej. Titusindvis af små virksomheder, freelancere og selvstændige erhvervsdrivende får nu udbetalt kompensation for omsætningstab, og mange af dem får udbetalt…

Kultur

25. juni 2020

Sådan bliver en du en superiværksætter

Der findes mange iværksætterhåndbøger, men få er lige så velskrevne og gennemtænkte som ’Iværksætterhåndbogen’. Forfatterne Dorthe Klyvø og Hanne Wick har begået en yderst interessant drejebog, som er relevant for iværksættere –og iværksættere in spe.

Kultur

18. juni 2020

Bogen om en kaffebar giver vigtig viden om kundeoplevelser

Ny bog sætter en fed streg under, at det er lettere at fastholde eksisterende kunder end at få nye. Og hvis man mister kunden af syne ved at tro, man ved bedst selv, så kan man hurtigt komme på afveje.

Kultur

12. juni 2020

En virkelig brugbar bog om stresshåndtering

Bogen ’Førstehjælp til stressramte’ kan virkelig hjælpe, hvis man har brug for at komme ud af en dårlig stressspiral, eller har brug for at hjælpe andre til det.

Kultur

03. juni 2020

Lær at markedsføre som Elon Musk

'Markedsfør, sælg, producer og markedsfør-tilgangen kan læres af de førende virksomheder, som skaber behovet og interaktionen med deres fremtidige kunder, længe inden deres produkter står klar på hylderne. De gør det online med et hav af dedikerede værktøjer. Lær af de bedste med ny bog.
Vis flere artikler